Nazwa Beneficjenta: Drukarnia „Garmond” Krzysztof Kubara
Tytuł projektu: Wdrożenie innowacyjnej technologii produkcji dewocjonaliów
UDA-RPSL.03.02.00-24-00GD/18-00
Dofinansowanie projektu z Unii Europejskiej: 672 875,00 zł
Wartość całkowita: 1 829 625,00 zł
Nazwa Beneficjenta: Drukarnia „Garmond” Krzysztof Kubara
Tytuł projektu: Wdrożenie innowacyjnej technologii produkcji dewocjonaliów, nr umowy UDA-RPSL.03.02.00-24-00GD/18-00
Cel projektu: Rozwój Wnioskodawcy poprzez wdrożenie i komercjalizację na rynek krajowy i zagraniczny innowacji produktowych, tj. rozszerzenie asortymentu o 4 produkty: ikony (ulepszenie), krzyże (ulepszenie), anioły (nowość - taka sama technika jak ikony), opakowania (okładki z zaokrąglonymi rogami z nadrukiem w technologii wytłaczania i kształtowania oprawy z zadrukiem w postaci np. miniatury ikony, nowość)
Cele pośrednie
Dzięki otrzymaniu dotacji i zaangażowaniu środków własnych możliwe będzie:
- usprawnienie procesu produkcyjnego polegające na wprowadzeniu 1 innowacji procesowej (w skali kraju dla rynku i Firmy) dzięki zakupieniu plotera wielkoformatowego UV (będącego efektem prac B+R dostawcy) i maszyny do okładek (opakowań) niezbędnych do drukowania dewocjonaliów, w tym ikon, krzyży, aniołów i opakowań, będących efektem prac B+R Wnioskodawcy,
- zwiększenie niezawodności pracy dzięki rozwiązaniom TIK: integracja systemu informatycznego urządzeń z systemem wnioskodawcy i dostawcy,
- zwiększenie wydajności, dokładności dzięki otrzymaniu dotacji, zaangażowaniu środków prywatnych Firmy, wprowadzeniu innowacji marketingowej i organizacyjnej,
- zwiększenie konkurencyjności Wnioskodawcy i branży dzięki wprowadzeniu (4) innowacji (w tym promocji na rynkach krajowych i zagranicznych), co skutkować będzie wzrostem liczby klientów i utworzeniem nowych miejsc pracy (2), realizację celu-wzrost zatrudnienia o 2 osoby (2 etaty)
- poprawa BHP i zastąpieniu pracy ręcznej automatyczną,
- zmniejszenie wpływu na środowisko.
Planowane efekty:
Wnioskodawca będzie oferować Ikony (ulepszenie), krzyże (ulepszenia), anioły (nowość do tej pory nieprodukowana), opakowanie ikony w formie okładki (nowość). Do tej pory nie wykonywano produktu w wysokiej jakości opakowania ikony w formie okładki z zaokrąglonymi rogami i zadrukiem np. w postaci miniatury ikony. Wykonywano papierowe opakowania bez nadruku, czyli o gorszej jakości.
Realizacja projektu w zasadniczy sposób wpłynie na podniesienie konkurencyjności firmy na rynku krajowym i wejście na rynek w zachodniej i północnej części Polski dzięki promocji na targach w Poznaniu oraz międzynarodowym, zwłaszcza słowackim i włoskim.
Dofinansowanie projektu z Unii Europejskiej: 672 875,00 zł